Diari : Loner Macam Aku 1

#Aku ; tetap dengan keakuan . Kau patut tahu
#Seorang . sunyi . lapar . tidur ; satu jenis kehidupan
#Mengalah dan kalah
#Aku pernah lari . Aku pernah berdepan dan aku kalah
#Dalam sandiwara tri-karakter , pentas lakunan itu bukan juara untuk aku . Aku watak sampingan yg diberi kuasa ditengah duanya .
#Aku seorang lelaki yakni manusia tulen . Dan aku menangis ; itu normali aku .
#Seorang yg tidak terkisah oleh mana-mana pihak pun . 
#Mungkin aku adalah pendengar bagi kau , tapi diluar kita bukanlah kawan
#Masyarakat memandang aku janggal . hari perhari . kenapa ?
#Tak macam oranglain , aku ni pejalan kaki . Memangpun takde orang nak lepak
#Malam-malam , aku betul rasa duduk seorang diri dekat bumi ni . Betul !
#Kalau dekat shopping kompleks , aku akan jeles tengok kapel berduaan. Biarpun makwe dia tak lawa. Hm
#Orang cerita masalah hubungan , aku akan buat-2 jadi pendengar . Bersyukurlah aku masih dibawah perhatian orang. Biarpun apa aku telan lagi kelat.
#Hampir setiap malam , aku menangis diam-diam . tapi takde orang pun tahu
#Paling suka pendam apapun masalah . Aku rasa mereka tak berhak tahu kesusahan aku
#Kawan ; semakin jauh kerana aku hidup memencil. Dah cakap kan tadi
#Kehidupan , aku tak rasa yg lain membantu . Ini naluri peribadi kecewa semata okay
#Milo ais , buat aku tenang . 

seterusnya...

| Andika

Comments

Popular Posts