Diari : Loner Macam Aku 2

Sebenarnya apa aku tulis ni , adalah senario yg berlaku pada diri aku sendiri . Kenapa aku rasa hidup aku terbuang dari masyarakat . Ya , barangkali kita sendiri memilih jalan macamni ; tapi apa guna bersosialis dengan komuniti tipikal , berpentingan diri dan tak boleh terima pemikiran orang-lain. Dan aku akui , ada yg hidup berpenyesalan , jadi dia pilih cara macamni . Aku pilih tajuk #LonerMacamAku sebab aku suka . Ini adalah gaya hidup tidak sihat .


- Walaupun aku seorang loner yg tidak terkesah-kan , aku juga takut persepsi orang luar . 

- Segan . Aku segan menumpang kebahagiaan orang lain je semata. Konon atas dasar kawan . tapi itukan alasan
- Orang macam aku , normali hebat sembunyikan perasaan . Depan mereka , senyumlah walhal aku dah dying gila dlm hati. Pernah rasa ? 
-Pada mata seorang kawan pun , aku adalah orang yg tidak diiktiraf peranannya.
-Aku adalah orang yg kuat makan ; banyak makan hati . Selalu terasa dengan percakapan oranglain. Mereka kurang peduli org yg tidak penting .
- Bila aku berjalan , dimana pun ; kenderaan kiri kanan memang aku ibaratkan tumbuhan/lanskap di tepi jalan
- Rokok adalah makanan ruji seorang loner . Walau aku tak merokok , tapi sebenar aku teringin .
- Cahaya dari skrin henpon , adalah sebuah keajaiban pada sesetengah loner . Ada yg langsung tak hirau dah.
- Sebenarnya loner adalah seorang pengharap , tapi kerana terlalu setia ; dia mati bersama impiannya . Kesian kan ?
- Macam Ezam Azhar cakap , "..Loner macam aku memang orang pandang pelik. Loner macam aku siapalah mahu dekat.."
- Persepsi orang keliling memang tak boleh halau . Diorang ingat aku gay .
- Orang selalu cakap , bahagia ada dalam diri . Mungkin aku belum jumpa
- Percaya tak , loner macam aku adalah penyimpan rahsia kebanyakan orangluar . Walaupun aku adalah loner.
- Sampai sekarangpun , aku seorang dekat rumah . Kawan-kawan keluar dengan kebahagian mereka.
- Tengok wayang seorang adalah biasa . jangan lah pelik sangat. Aku dah selalu
- Biasanya , loner adalah penghidap migrain . 
- Kehidupan sebagai seorang loner memang tak diperasan . Kawan-kawan ingat kita ada kehidupan gembira . Ceh ada kawan ke ?
- Tak pernah ada 'kawanbaik' yg kekal . 
- Percaya penulisan adalah acara terbaik buat loner macam aku
- Bukan tak mahu bercampur , tapi terlalu banyak khianat dalam masyarakat .
- Aku sentiasa harap dunia akan berubah . Hilang prejudis terhadap orang macam aku
- Loner macam aku , memang ada prinsip . Itu je harta paling mahal yg ada dekat diri .
- Berjalan dengan tempat-tempat spt pasar malam , buat aku pening . Aku tak suka keramaian.
- Orang taktahu cara hidup aku , pemikiran aku ; sebab tu aku selalu diperlekehkan
- Bila keluar dengan kawan-kawan , itu adalah gelak tawa semata ; bukan kebahagiaan .
- Aku mungkin adalah pendosa buat korang semua

Aku yang pilih , sebab ini je pilihan yg ada - Andika

Comments

Popular Posts