Monday 22 October 2012

Cakap-cakap aku

Aku ini - hanya berani bercakap dengan orang yg bersetuju. Barangkali mereka yg hanya bersetuju dengan aku. Berani berkata dengan mereka yg dangkal agar tidak disangkal. Berani bercakap dengan lawan bukan lawan. -- Memangnya aku pengecut. Bercakap hanya untuk diri. Bercakap hanya melalui pengalaman sendiri.Setakat meluahkan di mana aku berada pada zon selamat. Tiada pewatak antagonis , bolehlah - aku.

Cuba letak satu alat yg boleh melawan cakap-cakap aku. Pasti ditentang. Habis nak baring , terus terlentang. Diam aku. Hujah-hujah aku adalah ludah yg aku telan seorang. Rasa kotor. Aku-lah. 

Percayalah.
Aku menulis semua ini untuk perhatian saja. Tidakkah kalian kasihankan aku ? Tidakkah aku memakai hujah yg betul ? Tidakkah aku menunjukkan aku memangnya benar ? 

Seburuk mana pengakuan aku. Jika aku menulis dengan baiknya , niat aku mencubit simpati kalian pasti jadi. Percayalah - Aku kononnya baik. Simpati itu murah pada jualan baris aksara yg aku rekayasa-kan. Mari beli--

Mulai sekarang 
letak rapi-rapi dalam persepsi 

Aku jahat

|Andika

2 comments:

  1. perenggan keempat. itu favorit aku. Ya, aku setuju dengan itu. Tiadanya yang salah. Ceritanya mungkin benar mungkin salah tapi.. ya lah. *senyum*

    -AsaSiaga-

    ReplyDelete
  2. terima kasih sigaret perisa kafein --

    aku cuma merasa macam ni. :)

    ReplyDelete

Berteleku

Kini di lembaran baharu, aku menukil lagi, sisa yang tertinggal, di persembunyian rindu. Apakah kita yakin segalanya telah pergi? Begi...