Wednesday 3 October 2012

Malam Ini Aku Rasa

Perbicaraan antara aku dan dia tamat
Dia hilang
Ke dunia dia semula

Beberapa detik aku kosong
Guruh gempita di langit
Menjerit meriah tika ini
Leka seketika 
hingga ia jatuh ke bumi
Singgahsana diselimuti gelap cahaya
Kelam kabut di dalam

Ruang kembali cerah
Perut kembali gersang
Selera kembali merungut
Hanya megi jadi teman penganti
Teh O suam ku hirup 
Sedalam dalam perasaan
Ku amati saat saat manis ini
Takkan ku dapat pada hari esok
Mahupun lusa

Bila bersendirian ku rasai
Semua indah belaka datang
Bila bersama dua tiga
Aku rasa ia tidak sama

Malam ini aku rasa.



|Didi.Andra


No comments:

Post a Comment

Berteleku

Kini di lembaran baharu, aku menukil lagi, sisa yang tertinggal, di persembunyian rindu. Apakah kita yakin segalanya telah pergi? Begi...