Thursday 3 January 2013

Tak apa , aku okay

kawan,
jangan tipu

kita-kita di sini
kerap percaya hidup itu karma
yg lemah itu ada kuatnya
yg gah itu ada termakan goda

sama ada kita diperguna
atau memperguna

tolong pilih aku yg mana

***

aku titikkan nafas hujungku longlai
selesai senggama akal
memijak lama-lama cerita

menjadi terlalu baikhati
bikin hati makin lemah

sedang-kan
nama aku langsung tak terpena
kita-kita itu hanya kau-orang sahaja
aku tak ada

'kawan'

aku dah lama ingkar


***

tak apa.



| Andika

6 comments:

  1. tunggu karma rogol die oke
    jangan risau
    dan kawan memang selalu 'memperguna' kita
    ketika susah
    susah=kita
    senang=tanpakita
    -na'dz

    ReplyDelete
  2. " susah dengan kita, senang tanpa kita " :)

    ReplyDelete
  3. lebih baik biar yg susah sama kita dan senang tanpa kita, dari yang tikam belakang macam mana pula? hm

    ReplyDelete
  4. aku sudah rasa semuanya, dan di akhirnya aku masih bisa kata, "Aku okay,"

    kamu juga harus begitu, harapnya. *senyum*

    -AsaSiaga-

    ReplyDelete
  5. mungkin aku patut senyum dlm lewat malam sambil kenang-kenang begini , ah celakanya masa itu. aku cuba berani tabah dengan semua.

    moga aku makin dewasa :)

    ReplyDelete

Berteleku

Kini di lembaran baharu, aku menukil lagi, sisa yang tertinggal, di persembunyian rindu. Apakah kita yakin segalanya telah pergi? Begi...