Thursday 24 January 2013

tulis aku suka-setuju sendiri


puas ?
kadang-kadang tak
ada masa berpura ya
apa dia ? - menulis

aku menulis/menaip
setuju utk diri aku saja
bukan nak gah
nak tunjuk megah
siapa di kalangan , orang-orang
dia lagi, nah !

Tuhan itu bagi kelebihan setiap satu orang
ada minat sama, tapi bakat itu beda

benar, kadang irihati
celaka , hebatnya dia berpuisi
oh penulis

kita ? cuma puaskan diri
tak apa lah
cuba cari maksima sendiri
biarpun tak jadi cita
biarpun tak menjadi kalam , kitab
macam kau orang
tak apa, tak apa
rezeki kau, aku sanjung
sekurangnya kau lebih hebat daripada aku
memang aku cemburu

tapi aku belajar untuk diri sendiri
semuanya untuk diri aku

kita lain-lain
jalan hidup lain-lain
menjadi orang biasa pun tak apa

|Andika

4 comments:

  1. Tak apa. Yang penting kita menulis kerana rasa. Rasa yang tersimpan dan tak mampu terluah. Maka, kita tulis. :)

    ReplyDelete
  2. ya menulis utk hati, bukan utk oranglain pun
    thanks kak fellysophia :3

    ReplyDelete

Berteleku

Kini di lembaran baharu, aku menukil lagi, sisa yang tertinggal, di persembunyian rindu. Apakah kita yakin segalanya telah pergi? Begi...