Friday 12 April 2013

Hadiahkan aku masa


Selama 22 tahun , aku paling suka kalau dibungkuskan seeloknya kertas bunga-bunga atau hewan beruang yg comel. Apa aku impikan setakatlah seutas jam tangan. Agaknya masih kecil dulu kurang mengerti tentang erti waktu, perjalanan masa hari demi hari. 

Bunga-bunga syurga yg meluruh ke lengkungan langit, bertebaran membaja kasih sayang tak kehabisan. Bersyukur serendah-rendah kalbu pada nikmat Tuhan sekalian alam, mak abah yg membanting keringat, seluhur cinta pada anakmu dari aku mendiami zarahmu hingga berlupakan-mu ( Mu ) . 

Seluruhnya - kawan, teman, sahabat, musuh dan semua kenalan. Berkat daripada perhitungan kita, perjuangan masa lampau, pertemuan, pertembungan dan segala macam pertelagahan, aku yakin aku mendewasa dengannya. Membesar dengan dinding-dinding cinta/benci, aku merasa ragu utk meneruskan semua. Sehingga aku masih meneruskan semuanya, kejap berhenti, membaca perjalanan diri dari mula.

p/s : harap ada sesiapa 'menghadiahkan' aku 'masa' , atau lebih mudahnya aku gembira bila ada orang menghantar 'masa' itu sebagai ucapan paling kasih.
Selamat ulangtahun.

|Andika


1 comment:

Berteleku

Kini di lembaran baharu, aku menukil lagi, sisa yang tertinggal, di persembunyian rindu. Apakah kita yakin segalanya telah pergi? Begi...